Delfinki

Co słychać  u „Delfinków”?


gify delfiny  gify delfiny  gify delfiny  gify delfiny  gify delfiny  gify delfiny  gify delfiny  gify delfiny  gify delfiny  gify delfiny

Jesteśmy grupą najmłodszą w naszym przedszkolu. Uczymy się samodzielności, bawimy się wspólnie, poznajemy kolegów- bawimy się z innymi dziećmi, śpiewamy, tańczymy, rysujemy; Każdy „delfinek” otrzymuje wsparcie, troskę i uśmiech od Pani Izy, Pani Agnieszki                 i Pani Anitki;

Chętnie bawimy się na podwórku, chodzimy na spacery, lubimy zabawy ruchowe w basenie kulkowym;

W październiku odbyła się w naszej grupie uroczystość- Pani Dyrektor pasowała nas na prawdziwych przedszkolaków;

Co miesiąc uczestniczymy w zajęciach dodatkowych: w warsztatach fizycznych i warsztatach przyrodniczych; dowiadujemy się różnych ciekawostek np. o ślimakach, o patyczakach; uczestniczymy w eksperymentach;

CZERWIEC

Podajmy sobie ręce w zabawie i piosence.

Lubimy zabawy w naszym przedszkolu. Potrafimy bawić się z innymi, rozmawiamy z kolegami, pomagamy sobie nawzajem. Znamy imiona naszych kolegów.

Moje podwórko.

Pamiętamy: nie wolno nam oddalać się od rodziców, bawimy się w bezpiecznych miejscach, bezpiecznie korzystamy z urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

Tata i ja.

Rozmawiamy o naszych rodzinach, podajemy informację „jak ma na imię mama, tata”, opowiadamy o naszych zabawach z tatą, oglądamy ilustracje „ praca mojego taty” ,robimy laurkę z okazji „Dnia Taty”.

Wkrótce wakacje.

Rozmawiamy o zbliżających się wakacjach, poznajemy historyjkę „wróbelka Elemelka”, który podróżował pociągiem. Bawimy się na świeżym powietrzu na placu przedszkolnym.  Jedziemy na  zakończeniową wycieczkę. Żegnamy się z przedszkolem na czas wakacji.


Nasza piosenka

„Z motylem na głowie”

Mały człowiek tak jak ja też zachcianki swoje ma

Więc wam powiem bardzo szczerze: lubię jeździć na rowerze.

 

Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato

Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.

Jadą sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.

Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje!

 

Bawimy się z piosenką

„Jedzie pociąg”

 

Jedzie pociąg z daleka

Ani chwili nie czeka

Ani chwili nie czeka

I przed nami ucieka…



MAJ

·       Mieszkam w Polsce.

Rozmawiamy o swoich domkach, próbujemy nazwać miejscowość, w której mieszkamy. Używamy pojęcia „Polska”; oglądamy flagę, która znajduje się na budynku naszego przedszkola; na zajęciach plastycznych wykonujemy flagę Polski;


·       Muzyka jest wszędzie.

Bawimy się przy muzyce dowolnego instrumentu perkusyjnego- bębenek, tamburino itp.; rozmawiamy o instrumentach, które znajdują się w naszym kąciku muzycznym; tańczymy i bawimy się przy muzyce; dowiadujemy się, że np. klaskanie i tupanie to ciekawe zjawiska akustyczne;


·       Kolorowe kwiatki na Święto Matki.

Rozmawiamy na temat wspólnych zabaw z rodzicami, wymieniamy czynności, w których możemy pomóc mamie. W przedszkolu przygotowujemy niespodzianki dla RODZICÓW. Zapraszamy naszych ukochanych rodziców na FESTYN.




Nasza piosenka

„Poziomkowe lody”

Lo-lo-lo-lo-lo-lo –lody

Po-po-po-po-poziomkowe

Lu-lu-lu-lu-lubię lizać

Choć gardełko nie jest zdrowe

 

Mama mówi nie! Tata mówi nie!

A ja lody poziomkowe lizać chcę!

Mama mówi nie! Tata mówi nie!

A ja lodów poziomkowych chcę!

 

Mama boi się o dzieci

Chce by zawsze były zdrowe

Ale przecież czasem trzeba

Zjadać lody poziomkowe.

 

Mama mówi nie!...




Kwiecień


Na wiejskim podwórku.

Rozmawiamy o zwierzętach hodowanych w gospodarstwie, nazywamy zwierzęta domowe. Już wiemy „skąd pochodzi mleko”. Usprawniamy swoją mowę poprzez zgłoski np. kwi, miau, hau…


Nadeszła wiosna.

Poznajemy przyrodę- obserwujemy w pobliskich ogródkach- krokusy; dowiadujemy się co to są „wierzbowe kotki”; śpiewamy piosenkę o „boćku”;


Mali strażnicy przyrody.

Oglądamy ilustracje- oceniamy zachowanie dzieci na polanie w lesie; słuchamy wierszyka „Śmieciu precz”- rozmawiamy na temat dbania o środowisko wokół nas; szanujemy wodę i nie marnujemy jej.


Bawimy się w teatr.

Urządzamy teatrzyk w naszej sali- bawimy się pacynkami , postaciami z bajek np. królewna, babcia, wilk. Naśladujemy      w zabawie różne postacie, zwierzęta- żabka, bociek, motylek;



„Bociek”

Kle, kle boćku kle, kle

Witaj nam bocianie

Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje

Żabki na śniadanie.

 

Kle, kle boćku kle, kle

Usiądź na stodole!

Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili

Gniazdo w starym kole.

 

Kle, kle boćku kle, kle

Witamy cię radzi

Gdy zza morza wracasz

Gdy zza morza wracasz

Wiosnę nam sprowadzasz.




MARZEC

Poznajemy zwierzęta.

Rozpoznajemy dzikie zwierzęta, które są dostępne naszej bezpośredniej obserwacji np. wiewiórka, zając, sarna; rozmawiamy, oglądamy na ilustracji zwierzęta egzotyczne np. słoń, zebra, żyrafa…

Były sobie dinozaury.

Oglądamy książki, obrazki przedstawiające dinozaury-zwracamy uwagę ich wygląd; odpowiadamy na pytania np. ile nóg mają dinozaury?, czy mają ręce?, gdzie mają ogon?;

Wiosna tuż, tuż.

Spacerujemy- słuchamy śpiewu ptaków, obserwujemy przebiśniegi w przydrożnych ogródkach; robimy Marzannę- organizujemy wyjście na „powitanie wiosny”.

Co nam przyniesie zajączek.

Co znajduje się w koszyku wielkanocnym-rozmawiamy o zwyczajach i tradycjach świąt. Malujemy pisanki; uczestniczymy w zabawie wszystkich przedszkolaków – szukamy prezentów od zajączka.



Nasza piosenka

Wiosenna piosenka”

Zima się skończyła, wiosny nadszedł czas

Łąka się zbudziła, zbudził się i las.


Kukułeczka głośno kuka kuku, kuku,

Bociek żabki sobie szuka

Mniam, mniam, mniam,

Łąka się zbudziła, zbudził się i las.

Bawimy się przy piosence ludowej

Dwóm tańczyć się zachciało”

Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało

Lecz im się nie udało, fari, fari, fara

Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą

Ja nie chcę tańczyć z tobą fari, fari, fara

Poszukam se innego, innego, innego

Do tańca zgrabniejszego, fari, fari, fara





LUTY

Ferie zimowe- bawmy się.

Bawimy się w takie zabawy dydaktyczne np. „Czarodziejski worek”, „Jeż”, „Czego brakuje?”; Rozwijamy swoją  spostrzegawczość, jesteśmy aktywni ruchowo. Bawimy się na podwórku, spacerujemy, obserwujemy ptaki, zimowy krajobraz, lubimy zjazdy z górki;

Tak mija nam czas.

Opowiadamy historyjkę Lenki-„ co robi Lenka rano?”; używamy pojęć- rano, południe, wieczór, noc; układamy rytmy- np. □◦□◦□◦□◦; słońce, księżyc, słońce, księżyc;

Poznajemy kosmos.

Słuchamy opowiadania „Jak nasza mama zreperowała księżyc”, oglądamy mapę „W kosmosie”, budujemy         z klocków rakietę, z plasteliny lepimy księżyc;

 

♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪

Nasza piosenka

 

„Ta Dorotka”

Ta Dorotka, ta maluśka, ta maluśka,

Tańcowała dokoluśka, dokoluśka,

Tańcowała ranną rosą, ranną rosą

I tupała nóżką bosą, nóżką bosą

Tak, tak, tak

 

Ta Dorotka, ta maluśka, ta maluśka,

Tańcowała dokoluśka, dokoluśka,

Tańcowała i w południe i w południe

Kiedy słonko grzało cudnie, grzało cudnie

Tak, tak, tak

 

Ta Dorotka, ta maluśka, ta maluśka,   

Tańcowała dokoluśka, dokoluśka,

Tańcowała wieczorami, wieczorami

Kiedy słonko za górami, za lasami

Tak, tak, tak